هوشمند سازی ساختمان در 7 گام از 0 تا 100 به همراه فیلم و عکس

پروتکل های مشترکی بین این سازنده ها ایجاد شد تا بتوان اتصال تجهیزات به یکدیگر را پیاده سازی کرد. پیاده سازی هوشمند سازی ساختمان مزایای بسیاری دارد در این بخش چند مزیت اصلی خانه هوشمند را بررسی می کنیم. داکت اسپلیتها به صورت کلی از دو قسمت اصلی کندانسور و هواساز تشکیل شدهاند.کندانسور شامل چند قطعه پروانه، کمپرسور، دینام، فین و … اگر شیرهای اتصالی موتورخانه قابیت هوشمند شدن را داشته باشند، شما میتوانید کنترل تمامی سیستم را از طریق سیستم هوشمند ساختمانی در دست داشته باشید و در غیر این صورت، باز و بسته کردن شیر کنترلی باید به صورت دستی و در ابتدای فصل سرد انجام پذیرد ولی کنترل دمای محیط از طریق ساختمان هوشمند ممکن می باشد. این سیستم ها متناسب با دمای محیط، در فصل سرد زمستان محیط را گرم و در فصل گرم تابستان محیط را خنک میکند. هوشمند سازی کولر های گازی به راحتی و با هزینه بسیار اندک انجام می پذیرد. کولرهای گازی یکی از پر مصرف ترین سیستم های تامین سرما در فصول گرم هستند. ما در خانه های هوشمند با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا قابلیت هوشمند سازی همه چیز را دارا هستیم. لیست قیمت قطعات خانه هوشمند در مقایسه با لوازم معمولی منزل، بیشتر است.

به این دلیل که یکی از مزایای هوشمند سازی ساختمان، بهینه سازی مصرف انرژی است. در ضمن شاید جایگزینی آن ها برای یک ساختمان که سیستم تهویه عادی دارد، صرفه اقتصادی نداشته باشند. سازنده ها در مناطق بالای شهر ، از تمامی قابلیت ها برای هوشمند تر شدن سازه خود استفاده می کنند . می باشد. در این روش، ساختمان ها فارغ از سال ساخت و نوع کاربری قابلیت هوشمند شدن را دارا هستند. هوشمند سازی کولرهای گازی یکی از متدوال ترین پروژه های خانه های هوشمند در شمال کشورمان است. پس منطقی است که راه حل های ما هم در این دنیای مدرن، متفاوت باشد. این تجهیزات خصوصا برای مناطق مرطوبی که کولرهای عادی جوابگو نیستند بسیار مناسبند. کولر آبی و انواع پنکه یکی از قدیمی ترین سیستم های سرمایشی هستند که خصوصا در مناطق کویری و با رطوبت کم( مانند اکثر نقاط ایران) مورد استفاده قرار می گیرند. مردم نواحی سالی دریای خزر در شمال ایران و مناطق ساحلی جنوب کشورمان یکی از مهمترین استفاده کنندگان از کولر گازی هستند. در این روش از اتصالات نسل دوم خانه های هوشمند که به صورت بی سیم هستند بهره برده می شود و همین موضوع باعث کاهش قیمت نسبت به روش های قبلی است.

برخلاف تصور، هوشمندسازی ساختمان، خصوصاً زمانی که نیاز به سیمکشی مجدد نباشد، اصلاً دشوار نیست که خود مهمترین مزیت هوشمندسازی ساختمان است. عملکرد داکت اسپلیت ها از طریق یک صفحه کنترلی که در انواع مختلفی موجود است کنترل می شود. همانطور که از نام این دستگاه پیدا است، این سیستم تهویه محبوب از دو بخش اصلی فن (fan) و کوئل (Coil) تشکیل شده است و میتواند هم سرما و گرمای محیط را تامین نماید. اهمیت این موضوع آنقدر زیاد است که مشخصا ما هر روزه اخبار مرتبط با آلودگی هوا، گرمایش زمین و … را دنبال میکنیم. با بهینه کردن مصرف انرژی توسط هوشمند سازی سیستم های تهویه هم هزینه های جاری ساختمان کم شده و هم به محیط زیست کمک می نمائیم. از اینرو علاوه بر معرفی سخت افزارهای مناسب شیوه کار و پروژههای عملی هم در مرجع تخصصی اینترنت اشیا به زبان فارسی دیجی اسپارک، منتشر میشوند. داکت اسپلیت ها برای ایجاد سرمایش در محیط عملکردی شبیه به اسپلیت و کولر گازی دارند ولی برای گرم کردن، با ایجاد گردش آب گرم درون داکت اسپلیت محیط را گرم میکنند. سیستم های تهویه با توجه به مدل آن ها می توانند گرما، سرما یا هر دو را برای یک محیط فراهم کنند.

اما یک تهویه هوشمند ویژگی های بسیار مهمتری از حضور یک ترموستات عادی برای افزایش شرایط آسایش در یک ساختمان فراهم می آورد. این پکیج ویژه سازندگانی است که مایلند از سیستم های قدیمی تر هوشمندسازی ساختمان استفاده بنمایند طراحی شده، در روش موسوم به BMS شرکت خانه های هوشمند الزاما می بایست در مرحله ساخت و همگام با اجرای تاسیسات الکتریکی در محل ساختمان حضور پیدا کرده و به نصب و راه اندازی این پکیج هوشمند سازی خانه های هوشمند اقدام کند. همانند سیستم های گرمایش از کف، برای هوشمند سازی کلی موتورخانه نیاز به تجهیز آن با شیرهای مخصوص برقی دارید. خانه هوشمند به خانهای گفته میشود که در آن میتوان تجهیزات را با اتصال به اینترنت و با استفاده از تلفن همراه یا لپ تاپ از راه دور کنترل کرد. این آیفونهای تصویری سیستم ارتباطی بین واحدها و به طور مثال ارتباط بین واحدها با نگهبانی را پشتیبانی میکند. در مرحله اول، می توانید مکان مورد استفاده خود را که بیشترین میزان هدر رفت مصرف انرژی دارید را شناسایی کرده و به شما امکان می دهد میزان مصرف را بهینه کنید همچنین در صورت عدم استفاده، می توانید به طور خودکار خاموش کنید. با استفاده از این قابلیت ، در صورتی که تلفن همراه شما NFC داشته باشد ، می توانید درب ورودی را با موبایل خود باز کنید .

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد هوشمند سازی خانه مشهد لطفا از صفحه ما بخواهید.