اما اصلا گوش الاغی چیست؟

کپل: کپل اسب عرب یکی از ویژگیهای اندامشناسی آن است معمولاً اسب عرب دارای کپل گرد و کاملاً برجسته و بسیار خوش فرم است. ?گوش جمع شده: بخشی از گوش فاقد پوست و غضروف در بخش خارجی پشت گوش است. غده میبومین نیز چربی تولید میکند که بخشی از اشک را تشکیل میدهد. سیستم تولید مثل از انقراض بشریت جلوگیری میکند. علت پانسمان طولانیمدت که عمدتا به صورت فشاری هم است، این است که از عود دوباره جلوگیری شود. گوش گل کلمی به علت آسیب های مکرر به گوش به خصوص در ورزش های تماسی مانند کشتی اتفاق می افتد. البته این درحالی است که در اکثر اوقات در حقیقت لاله گوش بزرگ نبوده و به علت عدم وجود چین های طبیعی،بزرگتر از نرمال بنظر می رسد. ابتدا جراح گوش برش باریکی را به منظور دسترسی به غضروف گوش در قسمت چین پشت گوش ایجاد می نماید. سپس پزشک با استفاده از تیغ جراحی برشی را در چین طبیعی در ناحیه پشت گوش ایجاد می کند. اما همیشه جراحی ها با هدف رفع بزرگی و برجستگی گوش ها نیست و عده ای دوست دارند گوش های نوک تیزی داشته باشند که به «گوش الاغی» معروف شده است. اگر چه بسیاری از این وضعیت ها می تواند به عنوان نقص مادرزادی جدی ظاهر شود ، برخی از مردم از اینکه که گوش های شان خیلی برجسته یا خیلی بزرگ هستند ، خیلی ناراحت می شوند.

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی (Otoplasty) عملی ست که به منظور زیباسازی بخشهای مختلف گوش همچون لاله (نرمه) گوش، کاهش سایز گوش و اصلاح وضعیت گوش (مثلا در گوش های برجسته) توسط جراح زیبایی صورت انجام می شود. گوش ها اولین چیزی نیستند که در ظاهر فرد به چشم می خورند، اما برای کسانی که به شکل برجسته ای گوش های بیرون زده ای دارند، ظاهرشان و همچنین اعتماد به نفسشان را به شکلی منفی تحت تاثیر قرار می دهد. این جراحی به خصوص در بچه های مدرسه بسیار معمول است و اغلب به وسیله ی شورای استان ها انجام می شود. این جراحی زیبایی اغلب با هدف افزایش اعتماد به نفس انجام میشود. این برش ها به منظور کاهش سایز گوش ها و نیز ایجاد قرینگی در دو طرف گوش انجام خواهد شد. ?گوش ویلدرموت: انحنای بالای گوش معکوس شده و به سمت سر بیمار است. ?گوش آویزان: گوش شباهت زیادی به یک فنجان دارد و انحنای گوش به سمت داخل است. روش مرسوم عمل گوش شامل بخیه زدن غضروف گوش های برجسته و بیرون زده و درنتیجه جمع شدن آن به سمت سر فرد می باشد. سیستم تولید مثل زنان شامل تخمدانها، لولههای رحمی، رحم، واژن، مجرا، غدد پستانی و پستان است.

«رسانه و سالمندی» از موضوعاتی است که در ایران مورد غفلت قرار گرفته است و با توجه به اینکه 10% شهروندان ایرانی را سالمندان تشکیل میدهند، بازهم رسانهها به آن بی تفاوت هستند و تصور نمیکنند که باید برای این قشر از شهروندان نیز تولید برنامه یا رسانه اختصاصی داشت. با نگاهی سطحی به رسانههای همگانی ایران حکایت از آن دارد که هیچ برنامه یا مطلب خاصی برای سالمندان بصورت مستمر ساخته و منتشر نشده است. این زیرشاخه از آناتومی بدن با ساختارهایی سروکار دارد مانند عروق میکروسکوپی، رگها، مویرگ ها و اعصاب که به سختی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند. معمولا برجستگی گوش ها در هر دو گوش دیده می شود ؛ ولی ممکن است گاهی این برجستگی یک طرفه باشد. ممکن است به چسب جراحي یا سایر مواد مورد استفاده در حین یا بعد از عمل ، واکنش آلرژیک نشان دهید. ?گوش علامت سوالی یا گوش کاسمن: گوش شبیه یک علامت سوال است. این عمل جراحی با هدف کوچک کردن گوشهای بیش از اندازه بزرگ، متقارن کردن گوش هایی که مثلا یک گوش بالاتر از گوش دیگر قرار دارد و همچنین برطرف کردن بیرونزدگی گوشها و نزدیک کردن گوش به سر انجام میشود.

بله ؛ شما می توانید به کمک جراحی زیبایی گوش ، بافت گوش را کوچک کرده و برآمدگی آن را برطرف نمایید ،این جراحی به شما کمک می کند که ظاهر دراز و بر آمده گوش خود را اصلاح نمایید. توصیه می شود بر اساس توصیه پزشک تا مدت زمانی که وی مشخص می کند روی گوش عکس گوش برجسته هایتان قرار دهید. اما باید با جراح صحبت کنند تا ببینند آیا واقعاً برای این عمل مناسب هستند یا خیر. اگر درد شدید یا هر گونه علائم غیرمنتظره دارید ، باید بلافاصله با پزشک معالج تان و یا با کلینیکی که جراحی را آنجا انجام داده اید ، تماس بگیرید. چهرهی این گوشی به سمت پرچمداران سری S سامسونگ سوق داده شده است و زیبایی منحصر به فردی همراه با رنگهای دلنشین برای این گوشی در نظر گرفته شده است. بعد از گذشت یک روز الی ۱ هفته ، بانداژی که بر روی گوش های بیمار قرار داده شده توسط جراح برداشته و یک هد بند مخصوص ، جایگزین آن می گردد. ?ایجاد شکاف در لاله گوش: یک تو رفتگی در لاله گوش ایجاد می شود. ?فاصله ای بین لاله گوش و انحنای خارجی گوش وجود دارد. جراحی پلاستیک گوش طیف گسترده ای از نقص های گوش را اصلاح می کند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد ترمیم گوش برجسته لطفا به بازدید از وب سایت ما.