شش کتاب مورد علاقه من برای کودکان با شخصیت های سیاه

عکس خانوادگی کلوتیلد یوینگ

عکس خانوادگی کلوتیلد یوینگ

من اخیراً با پسر شش ساله ام به خرید از یک فروشگاه بزرگ رفتم. او یک پس انداز عابد است و آماده بود بخشی از ثروت خود را خرج کند. اگرچه من شک داشتم، او متعهد شد که 17.99 دلار برای یک مار مکانیکی خرج کند. او با افتخار آن را برای تسویه حساب حمل کرد، کیف پول در دست. مهارت های ریاضی او – جمع، پرش شمارش و تفریق – و لبخند من کاملاً به نمایش درآمد.

زن پشت پیشخوان بعد از اینکه او را با تعارف حمام کرد، از او پرسید وقتی بزرگ شد می‌خواهی چه کار کنی؟ سوال، همانطور که پیداست، لفاظی بود. او به همان سرعتی که پرسید، پاسخ داد، در حالی که آینده او را به دو احتمال محدود کرده بود: “بازیکن بسکتبال یا فوتبالیست؟”

من با پیشنهادهای او با مشاغل جایگزین مقابله کردم که می‌توان به کودکی که مهارت‌های ریاضی قابل توجهی از خود نشان داد پیشنهاد داد: معلم؟ معمار؟ مهندس؟ کاش می توانستم بگویم از پیشنهادات او شگفت زده شدم. به احتمال زیاد او موفقیت را برای او چگونه می دید. دیدگاه غالب بسیاری در جامعه ما در مورد فرصت های موفقیت برای سیاه پوستان، به ویژه مردان سیاه پوست، محدود است.

در حالی که درست است که فرزندان من ورزش می کنند (هاکی روی یخ برای دخترم و فوتبال و هاکی روی یخ برای پسرم)، من و همسرم آنها را تشویق می کنیم که این کار را به دلیل درس های زندگی که به دست خواهند آورد: حضور در جمع دیگران، کار به عنوان تیم. همه چیز را ببخشید و بعد از شکست خود را به دست بگیرید. آنها با هیچ آرزوی شغلی ورزش نمی کنند – این خوب است زیرا شانس انجام ورزش حرفه ای شبیه به برخورد رعد و برق است. در واقع، در حالی که هر دوی آنها عاشق ورزش هستند، دخترم چشمش به این است که منتقد غذا یا آزمایش کننده طعم شکلات باشد. و پس از اینکه در سفری به لگولند پشت فرمان نشستم، پسرم قصد دارد راننده ماشین مسابقه شود.

وقتی فرزندانم به دنیا آمدند، من پر از هیجان بودم – اما نگران هم بودم. مانند بسیاری از والدین سیاه پوست، من با طناب محکم راه می روم تا مطمئن شوم فرزندانم از دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم آگاه هستند، اما تحت فشار آن نیستند. من به این فکر کردم که پسرم چه زمانی به اندازه کافی بزرگ می شود که به یک سفر انفرادی به فروشگاه برود، و فکر کردم که آیا در 15 سال آینده، آن پیاده روی ایمن خواهد بود؟ من به این فکر می کردم که هر دو بچه چه زمانی به اندازه کافی بزرگ می شوند که بتوانند رانندگی کنند و امیدوار بودم تا زمانی که آنها 16 ساله شوند، ماشین ها پرواز کنند، شاید ایمن تر از رانندگی در هنگام سیاه باشد. و من به آنها امیدوار بودم که بتوانند زندگی کامل خود را داشته باشند و نقش فعالی در سرنوشت خود داشته باشند.

داشتن فرزند باعث شده است که من به شدت از کمبود نمایندگی که خانواده ها هنوز با آن دست و پنجه نرم می کنند آگاه شوم. از 3190 کتاب منتشر شده در سال 2021 در ایالات متحده توسط مرکز تعاونی کتاب کودکان (CCBC)، تنها 439 کتاب دارای نمایش قابل توجهی از شخصیت‌ها، موضوعات یا موضوعات سیاه‌پوست/آفریقایی بودند.* بیشتر آنها بر تاریخ و فرهنگ ما متمرکز هستند. این کتاب ها فوق العاده مهم هستند و ما تعداد زیادی از آنها را در خانه خود داریم. با این حال، برای آن نیز مهم است همه فرزندان ما افراد رنگین پوست را در کتاب هایی ببینند که آینه زندگی و تخیل آنهاست. کتاب هایی که اساساً در مورد نژاد یا مبارزات تاریخی نیستند، بلکه در مورد شگفتی و شادی هستند.

من صریحاً به آن زن در باجه تسویه‌حساب در مورد کوتاه‌اندیشی‌اش چیزی نگفتم. من می دانم که او هر روز نمونه هایی از برتری سیاه را می بیند. من می دانم که پسرم در سن شش سالگی به او نشان داد که چه توانایی هایی دارد و یک نگاه اجمالی از کارهایی که روزی می تواند انجام دهد را به او نشان داد. رویای من برای فرزندانم این است که مشاغلی بیابند که آنها را خوشحال و خودکفا کند، و امیدوارم جامعه ای که در آن زندگی می کنند به آنها فضا و چشم اندازی برای کشف این موضوع بدهد.

اینم چند کتاب که پیشنهاد میکنم…

کتاب های مصور:

استلا و رمز و راز دندان گم شده
نوشته کلوتیلد اوینگ و تصویرگری لین گینز
با این امید بود که فرزندانم به طور کامل دیده شوند و جشن بگیرند که من نویسنده کتاب مصور شدم. در اینجا، استلا و دوستانش راجر و اوون برای دیدن سو تی رکس در موزه هیجان‌زده هستند، اما وقتی اوون مجبور است زودتر از موعد آنجا را ترک کند، زیرا یک دندانش را از دست داده است، استلا مصمم می‌شود آن را برای او پیدا کند.

Max and the Tag-Along Moon
نوشته و تصویرگری فلوید کوپر
این داستان تکان دهنده پدربزرگ و نوه به ما یادآوری می کند که هر وقت که باشید، همان ماه شب بخیر می گوید. ما از پدربزرگ و مادربزرگ بچه‌هایم فاصله زیادی داریم و عاشق این کتاب هستیم.

پوستی که در آن زندگی می کنید
نوشته مایکل تایلر و تصویرگری دیوید لی سیچسکو
این کتاب غنایی یکی از پیشنهادهای من برای نوزادان جدید است. تصاویر و شعرهای زنده همه سایه‌های زیبای ما را تجلیل می‌کنند: «هر وقت به پوست زیبای خود نگاه می‌کنید، از انگشتان تکان‌دهنده‌تان گرفته تا پوزخند خنده‌تان… فکر کنید چقدر خوش‌شانس هستید که پوستی که در آن زندگی می‌کنید، به زیبایی «شما» را در خود نگه می‌دارد. “

پرواز
نوشته بریتانی جی تورمن و تصویرگری آنا کونا
در Fly، ما یک داستان غنایی در مورد آفریقا و تلاش او برای قهرمان شدن در چیزی می یابیم که قبلاً هرگز آن را امتحان نکرده بود. ناشناخته می تواند ترسناک باشد، و اگرچه او در اولین تلاش خود – یا دومین یا سومین خود استاد نبود – او همچنان برای سفر باز است.

کتاب های فصل:

مایلز لوئیس «بچه ویز»
نوشته کلی استارلینگ لیونز و تصویرگری وین اسپنسر
پسر من به شدت به کتاب‌های «درس» بدبین است، اما این یک سریال مرتبط درباره یک بچه حساس است که می‌خواهد در نمایشگاه علمی مدرسه‌اش برنده شود. او بر شک و حسادت خود غلبه می کند و درس هایی از دوستی، کار گروهی و البته علم می آموزد.

راه هایی برای ایجاد آفتاب
نوشته شده توسط رنه واتسون
رایان شخصیتی دمدمی مزاج/شیرین دارد که باعث می شود ما بخندیم و یاد بگیریم. بچه‌های من هم رامونا کویمبی را دوست دارند، و ما مدام تصور می‌کنیم که معلمش خانم ویلی با رامونا و رایان در کلاسش چه می‌کرد!

همچنین برنامه های عالی اشتراک کتاب برای کودکان در هر سنی از کتابفروشی هایی مانند Atlanta’s Brave + Kind وجود دارد که متعهد به جشن گرفتن تنوع در ادبیات است.

چه کتاب هایی را به لیست اضافه می کنید؟ بچه های زندگی شما این روزها چه می خوانند؟

کلوتیلد یوینگ ارتباطات را در The Chicago Community Trust، یک بنیاد جامعه متعهد به پیشبرد عدالت اقتصادی، رهبری می کند. او یک تهیه کننده تلویزیونی سابق برای CBS News و The Oprah Winfrey Show است. کتاب های مصور او Stella Keeps the Sun و Stella and the Mystery of the Missing Tooth هستند. او با همسر و دو فرزندش در شیکاگو زندگی می کند.

PS 15 کتاب های کودکان از نویسندگان سیاه پوست و محبوب ترین کتاب های کودک شما کدامند؟

(عکس با حسن نیت از کلوتیلد اوینگ.)

*داده‌هایی که در 04/05/2023 توسط کلوتیلد اوینگ با استفاده از مرکز تعاونی کتاب کودکان (CCBC)، دانشکده آموزش، دانشگاه ویسکانسین – آمار تنوع مدیسون به دست آمد.