دندانپزشکی ترمیمی چیست و انواع ترمیم های دندان کدام اند؟

در حالیکه ترمیم های دندانی غیر مستقیم بدین صورت است که بایستی یک قالب گیری از دندان ها انجام شود، سپس پروسه درمانی به صورت جداگانه در لابراتوار انجام گردد، تا در نهایت به دندان مرتبط شود. اما اگر یک اورژانس دندانپزشکی یا درد شدید و غیر اختصاصی دارید، دندانپزشک شما همچنان به اشعه ایکس برای درمان موثر شما نیاز دارد.

آنلی همانند اینلی در لابراتوار دندانپزشکی از طلا ، پورسلین یا مواد سرامیکی دیگر ساخته میشود. طبق تعريف آكادمي دندان پزشكي كودكان آمريكا، حضور بيش از يك سطح دنداني پوسيده (ضايعه حفره دار يا بدون حفره)، ترمیم شده یا از دست رفته (دراثرپوسيدگي ) درهر کدام از دندان هاي شيري در يك كودك زير 6 سال، پوسيدگي های زودرس دوران كودكي نامیده مي شود. يكي از مشکلات شایع دردندان پزشكي كودكان، پوسيدگي های زودرس دندان هاي شيري است. اين در حالي است كه تنها با رعايت نكاتي ساده مي توان از بروز چنين مشكلي جلوگيري كرد. پر کنندههای آمالگام نسبتاً ارزان ، با دوام و از نظر زمان آزمایش شدهاند.

ه. عدم مراجعه والدين به دندانپزشك براي معاينه كودك و كسب اطلاعات صحيح و انجام اقدامات پيشگيرانه از زمان رويش اولين دندان هاي شيري. اين مشكل كه با نام علمي Early Childhood Caries ناميده مي شود، با ايجاد پوسيدگي در دندان هاي شيري سبب تخریب ساختار و درد دندانی مي گردد كه تبعاتي چون مشكلات تغذيه و ظاهر نا زيبا را برای کودک در پي دارد. اين پوسيدگي ها، نوع خاصي از پوسيدگي های دنداني شديد هستند كه نوزادان و كودكان خردسال را درگير مي كنند و پيشرفت سريعي دارند. قبل از شروع پر کردن دندان، دندانپزشک خود را از وضعیت فعلی سلامت خود مطلع کنید.

در صورتی که عاداتی مانند دندان قروچه و سایش دندان ها را دارید پر کردگی هایتان زودتر دچار فرسودگی می شوند و باید ترمیم شوند. روش مستقیم در انواع ترمیم دندان معمولا بسیار مقرون به صرفه بوده و با کمترین میزان تهاجم مشکل را رفع می کنند. این روش مزیت از زیبایی بسیار بالا برخوردار است و بازگرداندن انتخاب برای افرادی است که بالاترین ارزش را در ظاهر دندانهای خود قائل هستند. دندان مصنوعی به افرادی که دندانهای خود را از دست دادهاند، کمک میکند تا توانایی خوردن و صحبت کردن را به شکلی بسیار نزدیک به دندانهای طبیعی به دست آورند.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از ترمیم دندان حین ارتودنسی دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.