عطاری آنلاین – سحرانا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عطار نژاد عضو اتحادیه صنف عطاران در برنامه نبض پزشکی جمعه شب با اشاره به قدمت نظام مند بودن فعالیت عطاری ها در کشور گفت: قدیمی ترین مدرک عطاری متعلق به سال 1305 است که پس از موفقیت در یک امتحان در سطح پایین صادر می شد. برای خرید اینترنتی حرز امام جواد علیه السلام که با آداب کامل نوشته شده می توانید به فروشگاه اسراراشفاء مراجعه کنید و انواع طرح های ان مانند بازوبند و یا گردن آویز نقره و چرم را ثبت سفارش کنید. این سه گیاه خشک عبارتند از هلیله سیاه و مصتکی و شکرسرخ که خود شما می توانید جداگانه آنها را تهیه و به مقدار مساوی ترکیب کرده و مصرف کنید یا خرید اینترنتی ذاروی امام کاظم علیه السلام و یا دیگر گیاهان دارویی را از فروشگاه انلاین به راحتی و با چند کلیک انجام دهید و کمتر از 8 روز بستگی به مسافت شما محصول خود را توسط اداره پست دریافت کنید البته برای ساکنین کرج و تهران در صورت درخواست مشتری توسط پیک ارسال می شود.

عطاریها به هیچ عنوان حق دخالت در امور پزشکی، دارویی و ارائه مشاوره به مراجعان حتی در حيطه طب سنتي و در موضوعاتي مانند لاغري، ترک اعتياد يا هر مساله ديگري را ندارند. دکتر زرگران رئیس کمیته داروسازی انجمن طب سنتی نیز در این برنامه گفت: عطاری جایگاه بالایی برای ما دارد اما طبق قانون عطاران فقط مجاز به ارائه گیاهان دارویی هستند. وی افزود: محل ارائه داروهای گیاهی عطاری نیست و داروخانه های سنتی مخصوص این کار هستند. وی افزود: حدود 60 درصد عطاریها فاقد مجوز هستند و بالطبع در چنین شرایطی نظارت هم وجود نخواهد داشت.

وی با درخواست تشدید نظارت بر عملکرد عطاریها عنوان کرد: در این مقوله تقاضا داریم صنف عطاری حتماً نظارت مبسوطی بر عملکرد عطاریها داشته باشد و باید دانشگاههای علوم پزشکی نیز فعالیت عطاریها را از نظر بهداشتی کنترل بیشتری کنند و در نهایت نیروی انتظامی نیز از نظر مباحث رسیدگی به عرضه مواد مخدر در عطاریها بررسیهای خود عطاری عطارک را تشدید کند.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت بر عدم دخالت عطاری ها در حوزه پزشکی تاکید کرد و گفت: عطاری ها اجازه فروش داروهای شیمیایی و گیاهان دارویی ترکیبی را ندارند. بین سالهای ۱۳۱۲ تا سالهای ۱۳۱۶ به عنوان معلم پایه دوم ابتدایی در دبستان توفیق فعالیت داشته و در بازار نیز به عنوان کتابفروش در بازار کار میکرد ولی به دلیل علاقه به داروهای گیاهی و عطاری و مطالعات بسیار و گسترده در این حوزه زیر نظر اساتید دوران خود، عطاری را آموخته و از سال ۱۳۲۳ عطاری خود را افتتاح کرد و تا سال ۱۳۷۳ یعنی ۵۰ سال، خود در مغازه حضور داشته و در بازار فعالیت میکرد.