پنج دستور غذا که ارزش حفظ کردن دارد | جام جو

آشپزخانه جنی روزنستراک

روز قبل، قبل از اینکه قهوه صبحم را بریزم، سه دقیقه وقت گذاشتم تا یک خمیر نان پشمالو درست کنم و آن را کنار بگذارم تا بلند شود…

نان بدون خمیر جیم لاهی

برای اینکه فکر نکنید این رفتار عادی است، اجازه دهید یادآوری کنم که از ذکر کلمه “مخمر” در یک دستور غذا می لرزیدم. من نانوا نیستم و مسلماً نانپز نیستم. اما اخیراً یک اتفاق خنده دار رخ داده است: پدرم – یک عاشق نان عالی – اکنون رژیم غذایی کم سدیم دارد و از آنجایی که نسخه های کم نمک باگت و بول های محبوبش بسیار سخت است، من آن را مصرف کردم. بر عهده خودم است که هر بار که به ملاقاتش می‌روم، نسخه‌ای بدون نمک از نان ساده و معروف جیم لاهی را بیاورم. من دقیقاً نزدیک پدرم زندگی می کنم، بنابراین تعداد زیادی بازدید و نان زیاد است. در واقع، من آنقدر نان درست کرده ام که دستور پخت آن اکنون روی مغزم خالکوبی شده است و زمانی که برای او نان می پزم، گاهی برای خودم (با نمک) هم درست می کنم. صرفه جویی در مقیاس و همه اینها.

این را به شما می گویم زیرا همه چیز به من یادآوری کرد که آشپزی (و پخت) بسیار آسان تر و لذت بخش تر می شود، وقتی که مجبور نباشید یک کتاب آشپزی را منتشر کنید یا یک وب سایت ایجاد کنید. این شادترین چرخه است: اگر ساختن چیزی طبیعت دوم است، احتمال اینکه آن را بسازید بیشتر خواهید بود. این امر به ویژه در مورد دستور العمل های سازنده صدق می کند، دستور العمل های اساسی که ممکن است هیچ جوایز جیمز ریش را برای شما به ارمغان نیاورند، اما کار بهتری انجام می دهند: آنها باعث می شوند آشپزی روزمره (به ویژه پختن شام) بیشتر اتفاق بیفتد.

در اینجا پنج دستور پخت، علاوه بر آن نان، وجود دارد که پیشنهاد می کنم با آنها شروع کنید:

سینه مرغ
در اینجا، من در مورد سینه مرغ با استخوان صحبت می کنم، که می توانید آن را خرد کرده و با سس آن را برای تهیه سالاد مرغ یا به سالادهای سبز، سوپ، رشته فرنگی اضافه کنید. و حتی اگر آنها برشته شده اند، اما نکته این است که پوست لعاب و ترد نداشته باشید – بلکه درست کردن تکه های مرغ لطیف و کاملا پخته است.
دستور آشپزی: چهار سینه مرغ خرد شده را به یک ورقه بیسکویت اضافه کنید و 3 قاشق غذاخوری آب در آن بریزید. مرغ را با نمک و فلفل مزه دار کنید، سپس با فویل چادر بزنید. در دمای 375 درجه فارنهایت به مدت 45 دقیقه بپزید. آن را بردارید و بگذارید خنک شود سپس مرغ را با دو چنگال خرد کنید. شما باید حدود 4 فنجان مرغ داشته باشید.

سس سالاد همه منظوره
شاید از اولین باری که دو سال پیش به شما گفتم این را حفظ کرده باشید. امیدوارم اینطور باشد، زیرا این یک واقعیت است که وقتی سالاد با یک سس خوب پرت می شود، شما کل شام به نوعی تازه تر، خوشمزه تر و خانگی تر خواهد شد.
دستور آشپزی: در یک شیشه کوچک یا پیمانه، 1 قاشق غذاخوری خردل دیژون، 1/4 فنجان سرکه (قرمز، سفید، بالزامیک سفید، شری)، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو، 1/2 قاشق چایخوری شکر، نمک و فلفل، تازه خرد شده را تکان دهید یا هم بزنید. گیاهان (جعفری، پیازچه، ترخون، شوید، ریحان). پس از مخلوط شدن، 1/2 فنجان روغن (1/3 فنجان اگر می‌خواهید سس‌تان «تهاجمی‌تر» باشد) را تکان دهید یا هم بزنید تا زمانی که امولسیون شود.

این سالاد با سس بالا و توفو در زیر عالی است.

توفو پخته اولیه
من این را به هر کسی که ترس از تهیه توفو، که من برای طولانی ترین زمان بود، توصیه می کنم. هنگامی که این تکنیک را که برای ترد شدن آسان بر روی نشاسته ذرت تکیه می‌کند، حفظ کردم، متوجه شدم که مکعب‌های توفو را به بسیاری از غذاهایی که قبلاً گوشت اضافه کرده‌ام، به خصوص در سالادهایی مانند سالادهایی که در بالا می‌بینید، در کنار انگور، فتا، توت‌های گندم اضافه کردم. پسته، پیازچه، آروگولا، هویج و آن سس سالادی که قبلاً حفظ کرده اید.
دستور آشپزی
: فر را با دمای 425 درجه فارنهایت گرم کنید. در یک کاسه، یک بلوک 15 اونسی توفو (آبکش، فشرده و مکعبی شده) را با 3 قاشق غذاخوری روغن خنثی، 2 قاشق غذاخوری سس سویا و 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت بریزید و روی یک تابه کاغذ روغنی قرار دهید. تا زمانی که توفو طلایی شود و گوشه های آن ترد به نظر برسد، 15-20 دقیقه بپزید.

تخم مرغ آب پز سفت
سفیدهای کم پخته، سفیدهای بیش از حد پخته شده، لبه های سبز مایل به خاکستری در اطراف زرده… برای چیزی که به ظاهر ساده است، ممکن است بسیاری از موارد اشتباه پیش برود. نه با تکنیک زیر. وقتی آن را به خاطر بسپارم، چیزی جز سفیدی لطیف و زرده‌های زرد آفتابی نبوده است. من آنها را نیم دوجین درست می‌کنم، سپس نصف می‌کنم، همراه با یک اسمیر کوچک مایونز برای میان‌وعده. یا خرد شده و به ظرف مارچوبه کبابی اضافه می شود. یا با خردل و سس مایونز و پیاز قرمز خرد شده له کنید، سپس روی نان خوب بریزید. (اعتبار اضافی: تخم مرغ 7 دقیقه ای، که زرده آن مربا تر است، سفت پخته نشده است و برای کاسه غلات و سالاد سزارش خوب است.)
دستور آشپزی: تخم مرغ ها را به یک قابلمه متوسط ​​آب که روی حرارت زیاد گذاشته اید اضافه کنید. آن را به جوش بیاورید و بلافاصله قابلمه را از روی حرارت بردارید و درب آن را ببندید و تایمر را برای 10 دقیقه تنظیم کنید. بعد از 10 دقیقه تخم مرغ ها را در یک کاسه آب سرد بریزید تا پخت متوقف شود. متناوبا می توانید صاف کنید و به مدت 30 ثانیه زیر آب سرد بدوید تا خنک شود.

پیاز سریع ترشی
این به دو دلیل ارزش حفظ کردن دارد. اولین مورد این است که پیاز ترشی به معنای واقعی کلمه یک ارتقای شگفت انگیز است، از جمله ساندویچ، برگر و تاکو و مستقیماً از شیشه. دوم، هنگامی که نسبت مواد تشکیل دهنده را در اینجا به خاطر بسپارید، به ترشی سریع پایان می دهید همه چيز – کلم، هویج، کلم بروکلی، گل کلم.
دستور آشپزی: در یک قابلمه متوسط ​​سنگین، 2 فنجان آب، 1/4 فنجان سرکه (هر نوعی که من معمولا از شراب قرمز استفاده می کنم)، 2 قاشق غذاخوری شکر و 1 قاشق چایخوری نمک را روی حرارت زیاد به جوش بیاورید. وقتی شکر حل شد، 1 عدد پیاز قرمز متوسط ​​(نازک خلال شده) را اضافه کنید، حرارت را کم کنید و بدون درب آن را بجوشانید تا پژمرده شوند، حدود 4 دقیقه. ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود. از آبکشی و تخلیه خودداری کنید. می توانید بلافاصله استفاده کنید. باقی مانده ها را در مایع ترشی خود نگهداری کنید.

آشپزخانه جنی روزنستراک

آشپزخانه جنی روزنستراک

10 سال حفظ دستور العمل ها.

چه دستور العمل هایی را به خاطر سپردن توصیه می کنید؟

PS شام با پنج ماده و 9 وعده غذایی خانوادگی که تا حد مرگ دوستش داشتیم.

(عکس سالاد کریستین هان برای The Weekday Vegetarians.)