کامپوزیت دندان چیست؟

هر دو روش به شما دندان های صاف و یکدست و مرتبی را هدیه خواهد داد به طوری که میتواند بسیار در ظاهر و زیبایی شما تاثیر گذارد و باعث بالارفتن اعتماد بنفس شما گردد. تمام ونیرهای کامپوزیت، سطحی صاف و شیشه ای مانند روی دندان ایجاد می کنند که از لحاظ زیبایی و سلامت دهان و دندان بسیار مطلوب است. اگر تعداد دندان های بیشتری را بخواهید رو کش کنید استفاده از لمینت (لمینیت) مناسب تر است. در صورتی که دندان های شما دچار شکستگی زیاد باشد و بیش از حد با تغییر رنگ دندان ها مواجه باشید، لمینت سرامیکی گزینه بهتری است.

ونیرهای کامپوزیت معمولاً برای برطرف کردن مشکلات زیبایی کوچک مانند ترک های مختصر در دندان یا پریدگی لبه دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. در روزهای ابتدایی سعی کنید از جویدن و یا گاز گرفتن مواد غذایی سفت بپرهیزید . به طور کلی پیشنهاد میشود خودسرانه عمل نکنید و با مراجعه به دندانپزشک، از روشهای حرفهای کمک بگیرید. به عبارتی این روش ترمیم دندان معمولا نسبتا سریع و بدون دردسر است. اگر چه روش کار دندانپزشک و مواد مصرفی کامپوزیت بر روی طول عمر آن تاثیرگذار است.

در صورتی که دندان ایمپلنت شده شما شرایط لازم برای کامپوزیت را داشته باشد انجام این کار مانعی ندارد. توجه داشته باشید که درمان کامپوزیت یک کار کاملا ظریف و دقیق می باشد و وابسته به هنر دست دانپزشک است. این یک مرحله واقعا مهم است و متأسفانه مواقعی انجام میشود اکنون که فک شما سفت و خسته و احتمالاً بیحس شده است. اما با این وجود، تفاوتهایی نیز با هم دارند که برای فهم بهتر این تفاوتها میتوانیم مزایای آنها را با هم مقایسه کنیم. ظاهر زیبای آن نسبت به کامپوزیت بهتر است و تجمع پلاک نیز اطراف آن کمتر مشاهده می شود.

در بررسی قیمت کامپوزیت دندان سال 1400 اشاره کردیم که گاهی اوقات ممکن است دندانپزشک لمینت را به جای کامپوزیت پیشنهاد کند. به طور کلی این درمان غیر تهاجمی است و عوارضی ندارد چون برای کامپوزیت کردن، نیازی نیست دندان تراشیده شود. مرحله مهم و حیاتی در کامپوزیت که چسبندگی آن تا حد زیادی به رعایت این نکته بستگی دارد ایزولاسیون است.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کامپوزیت دندان روکش شده لطفا از سایت ما دیدن کنید.