قوانین حق طلاق چیست ؟

قوانین طلاق کاملاً با حقوق زنان پیوند خورده است و حق طلاق  و تکامل آنها آینه تغییر نقش زنان در جامعه است. در حالی که اصلاح قانون اغلب واکنشی بوده است – از بی عدالتی به بی عدالتی سرازیر شده است – می تواند تحول آفرین نیز باشد. قوانین طلاق از زنانی که عملاً مال شوهرشان هستند به بخشی مستقل از یک شراکت زناشویی تبدیل شده است که توسط قانون از حمایت زیادی برخوردار است.

تاریخچه اولیه طلاق

قدیم ها در رویکرد خود به حق طلاق نسبتاً آزاد بودند. دولت روم در چنین مسائلی دخالت چندانی نداشت و جدایی ها به طور خصوصی توسط خانواده های بزرگ حل می شد. از قرن دوم قبل از میلاد مسیح، زنان در استناد به طلاق آزاد بودند و می توانستند به میل خود از ازدواج صرف نظر کنند. از نظر مالی، زن مطلقه بدون توجه به اینکه چه کسی طلاق را داده است، با حفظ مهریه در زمان عقد تأمین می شود.

 

چنین نگرش های لیبرالی پس از ظهور مسیحیت که غیرقابل انحلال بودن ازدواج را در هسته اعتقادات خود قرار می داد، جان سالم به در نبرد. طلاق در حدود قرن سوم محدود به موارد جنایات شدید بود و به طور کلی در اروپای غربی تا پایان اوایل دوره قرون وسطی ممنوع بود. دادگاه‌های مدنی قدرت خود را برای رسیدگی به دعاوی زوجین از دست دادند و قانون شرعی از اهمیت بالایی برخوردار بود. کلیسای کاتولیک روم همچنین اظهار داشت که، پس از ازدواج، زن و شوهر یک شخص حقوقی می‌شوند و وجود قانونی زن برای مدت آن معلق می‌شود.

 

اگر زن بستگان شوهر را نخواهد، بر عهده اوست که خانه دیگری برای او فراهم کند. دلیل این حکم این است که حضور آنها مانع از تمایل او به عشق ورزی با شوهرش می شود. حتی این حق اوست و حق طلاق دارد که برای فرزندانش اتاق های جداگانه، به دلایل مشابه، به غیر از اتاق هایی که کوچکتر از آن هستند که در مورد رابطه جنسی بدانند، بخواهد.

 

زن حق دارد هفته ای یک بار با والدین خود ملاقات کند. مرد نمی تواند از آن جلوگیری کند.

 

در مشاغل شرعی که ناقض حقوق مرد نباشد، حق کار زن است، مشروط بر اینکه بر طبق احکام شرعی کار کند.حق طلاق نیز برای بانوان لازم است

 

اگر بخواهد به خاطر عادت ماهیانه یا بعد از زایمان به حمام عمومی برود، پول غسل را می دهد، اما اگر معلوم شود در حمام عمومی به پوشاندن قسمت هایی از بدن که باید باید توجه شود. قبل از همه غیر از زوجه، زن را به حمام عمومی نمی‌فرستند.

 

در ابتدایی ترین حالت، طلاق یک فرآیند قانونی است که طی آن دو طرف روابط حقوقی و مالی خود را خاتمه می دهند. اما هر طلاق منحصر به فرد است و بیشتر شامل اختلافات بر سر مواردی مانند حضانت فرزند یا تقسیم دارایی است. در اینجا مسائل اصلی یک وکیل طلاق است همچنین به چک لیست: مسائلی که باید با وکیل طلاق خود بحث کنید برای حق طلاق مراجعه کنید

 

تقسیم اموال: در اکثر ایالت ها، تمام اموالی که هر یک از زوجین پس از تاریخ ازدواج به دست آورده اند، “اموال ازدواج” محسوب می شود و مشمول تقسیم عادلانه می شود.

نفقه: نفقه یا نفقه همسر، پرداخت ماهانه یکی از زوجین به دیگری بر اساس توافق نامه یا حکم دادگاه است. نفقه برای اصلاح هرگونه آثار اقتصادی ناعادلانه طلاق است برای کسانی که حق طلاق دارند.

حمایت از کودک: حمایت از کودک یک پرداخت ماهانه است که معمولاً توسط والدین غیر حضانت به والدین تحت حضانت پرداخت می شود تا برای نیازهای کودک هزینه شود.

حضانت کودک: وقتی خانواده ای از هم جدا می شود، والدین و دادگاه باید تصمیم بگیرند که چه چیزی برای فرزندان خردسال بهترین است، از جمله اینکه کجا زندگی می کنند و چگونه تصمیم گیری می شود. این اغلب سخت ترین بخش روند طلاق است.

 

حضانت: داشتن حقوقی نسبت به فرزندتان. حضانت می تواند قانونی باشد، به این معنی که شما حق دارید تصمیمات مهمی در مورد رفاه فرزند خود بگیرید، یا فیزیکی، به این معنی که کودک با شما زندگی می کند و توسط شما بزرگ می شود.

قرارداد پیش از ازدواج: قراردادی است که بین شرکا قبل از ازدواج منعقد می شود که در آن در صورت طلاق یا فوت، از حقوق آینده نسبت به اموال یکدیگر صرف نظر می کنند.

شرط: توافقی است که توسط زوجین طلاق دهنده منعقد می شود که مسائل بین آنها را حل می کند و غالباً در حکم یا حکم و قرار قطعی دادگاه قرار می گیرد.و حق طلاق را باطل نمی کند