تجربه ثابت کرده نوباوه بیش از هر کس از پدر و مادر و معلمان خود تأثیر می گیرد و نیمی از دنیای کودک در آرزوی تبدیل شدن به پدر و مادر یا این که معلم خویش سپری می شود. راستا اجتماعی. چگونگی رابطه اصلی والدین، همشیره و برادر، دوستان، معلمان و بقیه افراد با که بر پرورش طفل تأثیر می گذارند. حوزه اجتماعی اقتصادی. بازنگری چگونگی شرایط اجتماعی، سبک زندگی و فقدان منابع مالی که می تواند بر رویش کودک تأثیر بگذارد. خوبتر هست پدر و مادران این نکته را فراموش نکنند که بچهها همیشه هر دو والد را دوست دارا هستند و میخواهند کنار هر دوی آنها کودکان کارگر زندگی کنند. نیز چنین شکل گیری شخصیت، روش و اخلاق و رفتار هر شخص پایین تأثیر وراثت و محیط زندگی شخص میباشد ولیکن، % قابل توجهی از کردار انسان ها اکتسابی است و در اثر یادگیری به خصوص در مدت زمان کودکی شکل میگیرد. هیچ وقت نباید احساسات یا بضاعت های فرزند خویش را برای مدیر آن ها دست ناچیز بگیرید. کودکان تحت تأثیر والدین، اعضای خانواده و جامعه رفتارهای خاصی را از خویش پیدایش می دهند اکثر کودکان با مشکلات رفتاری جزئی مثل ناسازگار و بی ادب بودن یا این که عدم دقت هستند. کودکان اصلی رفتار و کردار بی نظیری به دنیا می آیند و بعضا ممکن است پرنور و فعال باشند ولی برخی خجالتی یا این که ساکت هست. نشانه ها این بیماری شامل عدم مهارت های اجتماعی، عدم رغبت به تغییر و تحول روال های روزانه و محفظه آشنا، عدم برقراری تماس چشمی، حرکات غیرطبیعی و ابلاغ صورت، عدم همدلی است. علامت ها این بیماری شامل عدم توان در خوردن مناسب، استفراغ و پرخوری است. آموزش پیشدبستانی، آموزش کودکان در محیطی رسمی و مهم برنامهای منظم است. نقص در یادگیری یک ایراد روانشناختی هست و یادگیری کودکان را به چالش می کشد. کودکان در گیر به ایراد دوقطبی دچار نوسانات ناگهانی خلقی، زمان طولانی مدت بیش فعالی و به دنبال آن بی حالی، ضعف خلقی و سرخوردگی می شوند.