کابل Hdmi چیست و کابل و پورت HDMI چه مزایا و ویژگی هایی دارد؟

راهنما یا منوی تنظیمات دستگاه خروجی ویدیویی تان را بررسی کنید ( مانند پخش کننده Blu-Ray، پخش کننده DVD وغیره) تا بفهمید خروجی روی HDMI تنظیم شده یا نه. را شناسایی کرده و اقدام به راه اندازی هترین تنظیمات می کنند . همچنین اگر قصد دارید تلفن همراه یا تبلت خود را با کابل HDMI به تلویزیون متصل کنید مطمئن شوید که تنظیمات مربوط به اتصال HDMI در دستگاهتان فعال باشد. به هر حال، توجه داشته باشید که سرعت انتقال دیتا بایستی با سطح تکنولوژی سیستم مصرفی شما در تناسب باشد وگرنه در هنگام استفاده و اتصال کابل دچار مشکلات عدیده ای خواهید شد! کابل اچ دی ام ای در انواع متفاوتی در بازار موجود بوده که در اینجا قصد داریم شما را با انواع انان اشنا بکنیم. کابل اچ دی ام ای نوع ارتباط است که قابلیت انتقال تصویر و صدا را بر روی یک کابل و با کیفیت بسیار بالا را دارا است.پورت HDMI برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ طراحی و یک سال بعد به صورت تجاری توزیع شد.

استفاده از لپ تاپ به عنوان مانیتور می تواند در مواقعی بسیار کاربردی باشد. در ساختار این نوع کابل محافظ copyright وجود کابل hdmi 3 متری xp دارد. در گذشته نه چندان دور ، هنگامی که اولین سری از گیرنده های دیجیتال برای گرفتن تعداد بیشتری کانال تلویزیونی به بازار آمد ، جهت اتصال آن ها به تلویزیون ، باید از چندین و چند کابل برای انتقال صدا و تصویر استفاده می کردیم . این کابل قابلیت ارسال داده ها با پهنای باند (18) گیگا بایت در ثانیه، به همراه (32) کانال صوتی با دقت (1536) کیلو هرتزی دارد. این کابل توانایی ارسال داده هایی با پهنای باندپ( 4.95) گیگا بایت در ثانیه و همچنین (8) کانال صوتی با دقت (192) کیلو هرتز را دارد. • hdmi 1.3 : در این نوع کابل، تغییراتی از قبیل افزایش پهنای باند و نیز افزایش عمق رنگ، پشتیبانی از خروجی صدای (Dobly TrueHD) و قابلیت هماهنگی صوتی ایجاد گشت. بهترین و باکیفیتترین Hdmiهای موجود و عرضه شده در بازار، از روکشهای کنفی یا پارچهای ساخته شدهاند؛ همچنین وجود روکش و باکیفیت افزون بر زیبایی ظاهری، میتواند مقاومت و تحمل کابل را در مقابل پارگی و کشیده شدن افزایش دهد.

کابلهای Hdmi ارزانقیمت، از روکشهای پلاستیکی و PVC ساخته شدهاند که انعطافپذیری زیاد ولی استحکامی کمتر نسبت به دیگر کابلها دارند. سوزنها و سوراخها در سه ردیف قرار دارند و هرکدام عملکرد متفاوتی را ارائه میکنند؛ مانند ارائه اطلاعات رنگ قرمز/سبز/ آبی (RGB)، قدرت، تنظیم حالت افقی یا عمودی و رسوب الکتریکی. این کابل ۳ متر طول دارد و رشتههای بهکاررفته در آن مقاومت بالایی دارند. به علاوه، کابلهای ضخیمتر زمانی که از سوئیچ HDMI یا اسپلیتر HDMI استفاده میکنید، و نیاز به جبران و تقویت سیگنال در طول کابل دارید، بسیار مفیدند. » کابل Monoprice DynamicView Active با استاندارد بسیار بالای ساخته شده و این کابل از گارانتی مادامالعمر نیز برخوردار است؛ و بههمین دلیل اگر تلویزیون شما جدیدترین مدل است برای مشاهده تصاویر و محتواها باکیفیت بسیار بالا نیازمند کابلی هستید که کیفیت ساخت بالایی هم داشته باشد و از عمر طولانی برخوردار باشد. شما میتوانید مبدل USB 3.0 to HDMI را به همراه گارانتی اصلی با بهترین قیمت در به فی خریداری کنید. این کابلها اغلب قیمت بیشتری نسبت به کابلهایی باروکش نایلونی دارند؛ لذا عمری طولانیتر و بیشتر، ارزش خرید آنها را باقیمت بیشتر تضمین میکند.

جهت خرید محصول و مشاهده مشخصات و لیست کامل محصولات وی نت به فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی به فی مراجعه نمایید تا بیشتر با محصولات این برند محبوب آشنا شوید. HDMI از مکانیزمی به نام (CEC) پشتیبانی کرده که امکان کنترل وسایل الکترونیکی را، از طریق این پورت فراهم خواهد کرد. با استفاده از کابل های HDMI، شما می توانید بهترین کیفیت صدا و نیز تصویر را از تلویزیون (HD) خود دریافت کنید که برای پخش فیلم های(Blue ray) و (HD-DVD) بسیار مهم و نیز ضروری است. کابلهای اچ دی ام آی کِینت دارای سرعت انتقال بسیار بالایی بوده و دارای دو سر نر است. سرعت ترنسفر یا انتقال دیتا در این پورت به بیش از ۱۰ گیگابیت در ثانیه میرسد که در مقابل Fierwire که درنهایت ۸۰۰ مگابیت در ثانیه است یا USB که ۴۸۰ مگابیت در ثانیه است، عدد بسیار بالایی است. این حالت برای زمانی است که شما به فضای کاری بیشتری نیاز دارید. این کابل، توانایی پشتیبانی از رزولوشن (4K) را هم دارد. این کابل از رزولوشن ۴K پشتیبانی می کند ، بنابراین بهترین کیفیت تصویر ممکن را خواهید دید . سپس سر دیگر کابل را به پورت شبکه لپ تاپ متصل کنید. معمولا در دستگاه های دسجیتال مانند تلویزیون و پخش کننده های Blu-ray پورت های متنوعی وجود دارد که امکان اتصال انواع مختلف کابل HDMI را فراهم می آورد.