پنکیک مادربزرگم (با شربت کرنبری-افرا!) برای پاییز مناسب است

وقتی بزرگ شدم ، وقتی از مادربزرگ لئونا در ایندیاناپولیس دیدن کردم ، فهمیدم که برنج دم کرده با کمی کره و شکر به اندازه شن های پنیری یک صبحانه خوب است. مادربزرگ من ، واقع در غرب میانه ، شن و ماسه نمی خورد – اما او داشته است شن و ماسه مادربزرگ چهارم از 10 فرزند ، مستعد استراتژی های آشپزی دوران افسردگی بود.

او همیشه کمی شیر به تخم مرغ ها اضافه می کرد قبل از هم زدن آنها “برای کشیدن آنها” ، او به من می گفت وقتی من با ترکیبی از کنجکاوی و سوءظن به او نگاه می کردم. درک اینکه چرا تخم مرغ باید “کشیده شود” فراتر از درک هفت ساله من بود. با این حال ، من از مدبر بودن مادربزرگ و همچنین کرکی تخم مرغ هایی که قبل از هم زدن با کمی شیر مخلوط شده اند ، قدردانی می کنم.

پرطرفدارترین غذا در کارنامه مادربزرگ ، نوآوری او را در غذا نشان می داد: او باقی مانده نان ذرت را در پنکیک ذرت ذرت سرخ می کرد و سرودها را می خواند و در مورد آشپزخانه قرمز خود موزاییک می کرد. این ترکیبی خوشمزه از نان ذرت و پنکیک راهی عالی برای تهیه یک وعده غذایی دیگر از خمیر نان ذرت باقی مانده بود ، اما سرانجام او شروع به تهیه این غذاها کرد یا خیر که از روز قبل باقی مانده بود یا خیر.

پنکیک ها مقداری از آرد ذرت و لبه های ترد از روغن مورد نظر خود دارند. مادربزرگ از ماهیتابه چدنی غول پیکر خود استفاده می کرد که ته آن باعث می شد که پنکیک به طور یکنواخت و تا آخر پخته شود. اما یک تابه یا ماهی تابه دیگر نیز این نتایج را خواهد داد. بکینگ پودر به محض مخلوط شدن مواد مرطوب با خشک شروع به کار می کند ، بنابراین قبل از آماده شدن برای پخت و پز ، خمیر را هم بزنید. یک تکه کره و مقداری شربت افرا همه این پنکیک ها هستند و شربت کرنبری و افرا به زیبایی با آنها جفت می شود.

پنکیک آرد ذرت با شربت کرنبری-افرا
15 عدد پنکیک درست می کند

¾ فنجان آرد همه منظوره
½ فنجان ذرت زرد ریز خرد شده
3 قاشق غذاخوری شکر دانه دار
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
½ قاشق چایخوری نمک کوشر
½ قاشق چایخوری جوش شیرین
¼ قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده
2 عدد تخم مرغ بزرگ
1½ فنجان دوغ
3 قاشق غذاخوری کره بدون نمک ، آب شده
کره یا روغن گیاهی ، برای ماهیتابه
شربت افرا یا شربت کرنبری-افرا (در زیر)

در یک کاسه بزرگ ، آرد ، ذرت ، شکر ، بیکینگ پودر ، نمک ، جوش شیرین و جوز هندی را مخلوط کنید.

در یک کاسه متوسط ​​، تخم مرغ ها را با دوغ و کره ذوب شده هم بزنید تا ترکیب شوند.

مواد مرطوب را در مخلوط آرد بریزید و هم بزنید تا فقط مخلوط شوند. بیش از حد مخلوط نکنید – همانطور که باید کلوچه های پنکیک مخلوط شود توده ای می شود.

یک تابه یا تابه بزرگ را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. وقتی سطح داغ شد (یک قطره آب روی تابه می چرخد) ، 2 قاشق چایخوری کره یا روغن به آن اضافه کنید و بچرخانید تا تابه را بپوشاند. وقتی روغن داغ شد ، از یک پیمانه نصف فنجان استفاده کنید تا خمیر را روی ماهیتابه داغ بریزید. وقتی خمیر به آن برخورد می کند ، باید صدای تپش ماهی را بشنوید. به افزودن خمیر ادامه دهید ، فاصله کافی بین پنکیک ها باقی بماند تا بتوان آنها را به راحتی چرخاند. بپزید تا حباب ها روی پنکیک ها را بپوشانند و حدود 2 دقیقه باز شوند. پنکیک ها را برگردانید و بپزید تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود ، 1 تا 2 دقیقه دیگر. این کار را تکرار کنید تا همه پنکیک ها آماده شوند. گرم با شربت افرا یا شربت کرنبری-افرا سرو کنید.

شربت کرنبری-افرا
1 1/2 فنجان درست می کند

شربت افرا را می توان با جوشاندن میوه تازه و ادویه جات ترش کرد. کرن بری به طور طبیعی ترش است ، و آنها را به یک افزودنی عالی تبدیل می کند. این شربت شربت افرا 10 دقیقه ای راهی ساده برای افزودن پیتزا به پنکیک شما است.

1 فنجان زغال اخته تازه یا یخ زده
½ فنجان شربت افرا
¼ قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
1 قاشق غذاخوری کره بدون نمک 1 قاشق چای خوری آب لیمو تازه

کرن بری و شربت افرا را در یک قابلمه متوسط ​​روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. بجوشانید. هنگامی که کرن بری ها شروع به پختن می کنند ، حرارت را به متوسط ​​کاهش دهید و بپزید تا اکثر کرن بری ها ظاهر شوند و مخلوط غلیظ شود ، حدود 10 دقیقه ، اغلب هم بزنید. دارچین ، کره و آب لیمو را هم بزنید. گرم سرو کنید. شربت باقی مانده را در ظرف دربسته تا 1 هفته در یخچال قرار دهید.

با تشکر ، گالری (و مادربزرگ). کتاب آشپزی جدید شما فوق العاده است!

(این مقاله و دستور تجدید چاپ شده است زندگی آن چیزی است که شما آن را می پزید با اجازه. عکسها توسط لیندا شیائو.)