هموس رویاهای من

دستور حموم سحدی

قبل از همه گیری ، هفته ای دو بار به بروکلین می رفتم تا با تیم جام جو کار کنم…

مجبور نبودم به دفتر بروم. جوانا تصریح کرد که من می توانم هر کاری را که می خواهم انجام دهم – می توانم چند روز در هفته بیایم یا اگر با برنامه من یا برنامه فرزندانم کار نکند ، می توانم در خانه کار کنم. اما من تقریباً همیشه از قطار شهری و مترو 4 یا 5 استفاده می کردم تا به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل راه پیدا کنم. من رفاقت می خواستم ، من الهام می خواستم ، و من هموس را می خواستم.

نه فقط هوموس. به طور خاص هوموس از Sahadi ، بازار افسانه ای خاورمیانه در خیابان آتلانتیک ، که تنها پنج دقیقه پیاده تا دفتر Cup of Jo فاصله دارد. بچه هایم به من یادآوری می کردند: “آن هوموس را فراموش نکن!” و من یک کیسه قابل استفاده مجدد را در داخل کیف کارم جمع می کردم تا بتوانم ظرف های کافی را بارگذاری کنم تا یک هفته ما را دوام بیاورد.

بیست سال پیش ، قبل از بچه دار شدن ، در همان محله زندگی می کردم و با دسترسی به بازارهای سحدی و همسایگانش که خیابان آتلانتیک را به مقصدی برای تخصص های خاورمیانه تبدیل کرده بود ، بسیار خراب شدم. یخچال آپارتمانی طبقه چهارم من در بروکلین تقریباً همیشه مملو از برگ های انگور پر شده بود ، پیتا آنقدر گرم و تازه بود که کیسه ای که داخل آن بود کمی از تراکم خیس شده بود ، ظروف بابا غنوش ، پای اسفناج و بره و برخی از آنها ادویه جات با قیمت مناسب و خوش طعم که می توانید تصور کنید. اما این هوموس از سحدی بود که نزد من ماند. خامه ای ، ابریشمی ، اشاره ای به خمیر نیست ، و با سطح عالی لیمو و نمک ، نوار را بالا می برد. وقتی به حومه شهر نقل مکان کردیم ، به یاد دارم که به شوهرم گفتم: “من از این خانه احساس خوبی دارم ، فقط نمی دانم در مورد حماموس چه کار کنم.”

خوب ، 18 ماه است که به جام جو رفتم ، و اگرچه هنوز مطمئن نیستم که چگونه می توانم بخشی از رفاقت شخصاً معادله را جایگزین کنم (دلتنگت هستم ، تیم!) ، من چیزی دارم محلول هوموس از این هفته ، صاحب ساحدی نسل چهارم ، کریستین سحدی ویلان ، کتابی با عنوان طعم خورشید: راهنمای فهم ، خرید و استفاده از مواد خاورمیانه ای سحادی نوشته است. خواهرزاده بزرگ بنیانگذار سحادی ، مهاجر لبنانی ، کریستین این کتاب را برای آشنایی خوانندگان و مشتریان با ادویه جات ترشی جات ، طعم دهنده های ضروری که طعم ساده و روزمره را تغییر می دهد ، نوشت-فکر کنید سماق ، فلفل اورفا ، ملاس انار ، لیموهای حفظ شده. در حال حاضر گوش سگ دارد: سالاد فارو میوه دار ، تخم مرغ شیطانی با دوکا ، ورق تابه مرغ با کدو و سماق ، ماهی قزل آلا هریسا دم کرده. و این جسورانه ، تازه برای من ، هوموس آنها را با ادویه های مراکشی و لیمو ترش نگهداری می کند. من نمی دانم آیا ساختن خواسته من به اندازه طعم و مزه جادویی بروکلین خوش طعم است یا خیر ، اما اگر قرار بود یکی به آن نزدیک شود ، این همان است.

هموس با ادویه مراکش و لیمو ترش
از جانب طعم های خورشید نویسنده: کریستین سحدی ویلان
2 فنجان درست می کند

کریستین می گوید: “چند سال پیش ، ما تصمیم گرفتیم که در نمایشگاه خیابانی در محله بروکلین هیتس ، طعم هوموس را ارائه دهیم. ما ایستگاهی را در مقابل فروشگاه با پنج نوع جدید که مخصوص این رویداد ایجاد کردیم ، برپا کردیم و از رهگذران خواستیم به مورد دلخواه خود رای دهند. هنگامی که نتایج به دست آمد ، این ترکیب ضعیف به طور واضح برنده شد. اکنون در جعبه غذا و همچنین در منوی کافه ثابت است. من حدس می زنم که این مکان دائمی در میان وعده و مهمانی شما نیز پیدا خواهد شد. ”

2 فنجان نخود پخته ، آبکش شده ، مایع ذخیره شده (توجه داشته باشید)
2 حبه سیر
1/4 فنجان تاهینی
1/4 فنجان آب لیمو تازه
1/2 قاشق چایخوری نمک دریا
1 قاشق غذاخوری پوست لیمو حفظ شده ، به اضافه مقدار بیشتری برای تزئین ، خریداری شده یا خانگی
1/2 قاشق چایخوری ras el hanout ، بعلاوه بیشتر برای تزئین
روغن زیتون فوق بکر ، برای آب نمک

نخودها را با 3 قاشق غذاخوری مایع ذخیره شده در مخلوط کن یا غذاساز بریزید. سیر ، تاهینی ، آب لیمو و نمک را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود. قوام را بررسی کنید ؛ اگر خیلی غلیظ است ، مقدار بیشتری از مایع نخود رزرو شده را به قاشق چای خوری اضافه کنید. پوست لیمو و ras el hanout و پوره حفظ شده را اضافه کنید. طعم را بچشید و بگذارید به مدت 30 دقیقه روی سرپوشیده بماند تا طعم ها ترکیب شوند.

کمی روغن روی آن بریزید و روی آن را پوست لیموی خرد شده و مقداری ras el hanout بپاشید. هموس را می توانید در یخچال در ظرف دربسته به مدت 4 یا 5 روز نگهداری کنید.

توجه داشته باشید: اگر ترجیح می دهید نخود خود را بپزید ، با 3/4 فنجان نخود خشک شده شروع کنید. برای سرعت بخشیدن به پخت و پز ، می توانید آنها را از قبل در آب بخیسانید تا به مدت 2 یا 3 ساعت به اندازه 1 اینچ بپوشند. برای آب پز ، آب را بجوشانید ، حرارت را کم کنید و حدود 25 دقیقه یا تا زمانی که نرم شود بجوشانید. برای خشک شدن ، آنقدر آب اضافه کنید که 1 اینچ بپوشاند ، بجوشانید ، شعله را کم کنید و حدود 1 ساعت بجوشانید تا نرم شود. هنگام تخلیه آنها ، حداقل 1/4 فنجان مایع آشپزی را ذخیره کنید.

PS یک آزمایش طعم سس پاستا و غذاهای نابغه برای ناهار.

(عکس از کریستین تیگ.)