صبح با شکم خالی میل کنید

سیر با خواص ضد باکتری که دارد می تواند به عنوان پاک کننده ی قوی روده ها عمل کرده و به درمان یبوست کمک کند. با تقویت سیستم ایمنی بدن، موجب افزایش مقاومت بدن در مقابله با باکتری و ویروس های ایجاد کننده بیماری های مختلف خواهد شد. آزمایشات نشان داده که سیر دارای ترکیبات شیمیایی خاصی مانند آلیسین است که خواص ضد باکتریایی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا مفید می باشد. بلعیدن ۱ حبه سیر با آب در صبح از ناراحتیهای قلبی جلوگیری میکند چربی خون را کاهش میدهد متابولیسم بدن را افزایش و سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند. سیر سیاه فواید بسیار زیادی دارد و علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی و طعم شیرین و خوشایند آن میتوان به کاهش کلسترول و چربی خون اشاره کرد.سیر سیاه در حین فراوری دارای مقادیر زیادی از پروتئین فیبر زینک و پتاسیم می باشد و همچنین سیر سیاه میتواند در تامین منیزیم آهن فسفر منگنز و سلنیوم مورد نیاز بدن به تنهایی کافی باشد. سیر سیاه به علت وجود مقدار زیادی اس-آلیل سیستین، دارای اثرات ضد التهابی و نیز اثرات آنتی اکسیدانی و محافظ نرونی است و برای پیشگیری و درمان بیماری MS می تواند مفید باشد.

سیر دارای خواص ضد التهابی بوده و می تواند برای درمان سیر سیاه اصل پسوریازیس مفید باشد. ویتامین ب1. ب2 و ب3 و بسیاری از مواد معدنی مورد نیاز بدن است.مهمترین خواص سیر به آلیسین برمی گردد. درمانگران طب سنتی اصلاح رژیم غذایی را بهترین شیوه درمان و از بین بردن سفیدی موها میدانند. مصرف مرتب سیر سیاه با مشورت پزشک متخصص در حوزه طب سنتی می تواند سردی جنسی افراد را نیز به طور کامل درمان کند و برخلاف مصرف داروهای شیمیایی بدون هیچگونه عوارض جانبی یک تاخیر طولانی و البته طبیعی در رابطه جنسی زوجین به وجود آورد. این گیاه که در بسیاری از نقاط کشورمان به طور خودرو وجود دارد و حتی طی سالهای اخیر هم کشت دستی آن انجام شده و به عنوان یک کالای تجاری به آن نگاه میشود، ارزش افزوده فراوانی دارد. از این ماسک هفته ای دو تا سه بار استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید. تحقیقات نشان داده است که هیچ ماده ای بهتر از سبوس برنج برای رفع یبوست وجود ندارد چون سبوس باعث رانش مدفوع در طول لوله های رودۀ کوچک و بزرگ شده و حرکات موجی شکل آنها را تقویت می کند و در نهایت یک عامل ملین و رفع کننده یبوست است.

سیر از عوارض جانبی دیابت مانند آسیب های کلیوی، بیماری قلبی و ضعف بینایی پیشگیری می کند. سیر باعث کاهش کلسترول و تری گلیسیرید بالای خون می شود و سیر خام به طور گسترده ای از بیماری های قلبی و عروقی مانند آترواسکلروز، هیپرلیپیدمی و ترومبوز پیشگیری می کند. سیر مقادیر بالایی آلیسین دارد که از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود. سیر یکی از بهترین مواد طبیعی برای کاهش خستگی و افزایش انرژی در حین تمرینات بدنسازی در بدنسازان می باشد. سیر باعث از بین بردن بسیاری از مشکلات روده ای مانند اسهال و کولیت روده می شود. سیر سیاه برخلاف سیر خام ، بافت نرم و ژله مانند و مزه ای شبیه به انجیر دارد. پیش از هرچیزی باید توجه داشت خوشبختانه این محصول در تمامی برندهای داخلی دارای قیمتی مناسب و مقرون به صرفه بوده و در سبد خرید طیف گسترده ای از متقاضیان جای داده خواهد شد. مقداری روغن سیر را بر روی ضایعات پسوریازیس بمالید و بگذارید بماند پس از مدتی پوست شما صاف می شود. 3 حبه سیر خام رنده شده را با 2 قاشق غذا خوری خاک رس و 3 قاشق غذا خوری عسل طبیعی و مقداری گلاب ترکیب کنید، این مخلوط را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بر روی صورت بماند سپس با آب سرد بشویید.

یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذا خوری آب سیر ترکیب کنید. 3 یا 4 حبه سیر خام را رنده کنید و با یک قاشق غذا خوری ماست ترکیب کنید، آن را بر روی صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید. بهترین راه حل پیشنهادی به خانم ها این است که یک عدد سیر را رنده نموده، آب آن را در جهت رویش ابرو روی ابروها کامل قرار دهند. همچنین می توانید ۳ یا ۴ حبه سیر رنده شده را با مقداری ماست ترکیب کرده و مواد به دست آمده را روی صورت خود قرار دهید و پس از گذشت یک ربع با آب ولرم بشویید. سیر در رشد ابروها کمک می کند، ولی با سوزش فراوان همراه است، روش استفاده آن به این صورت است که، سیر را از وسط نصف کرده و کمی فشار دهید تا آب بیاندازد و بعد به موهای ابروی تان بمالید و آن ها را شانه کنید و بگذارید به مدت چند ساعت بماند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد سیر سیاه طب سنتی لطفا به بازدید از وب سایت ما.