دارای وزن سبک هستند

لوله پلاستیکی به صورت ABS (اکریلونیتریل-بوتادین-استایرن) یا PVC (پلی وینیل کلراید) وجود دارد. PVC يكي از پركاربردترين انواع پلاستيكها در صنعت است. لولههای صنعتی خانواده بزرگی از لولهها هستند که در صنعت ساختمان و سایر صنایع، کاربردهای گوناگونی دارند. امروزه نقش لوله ها و اتصالات در صنعت ساختمانی، بسیار حائز اهمیت است. اتصال لوله و قطعات ان بسیار آسانتر و سریعتر از سایر لوله ها انجام می شود. همچنین با داشتن دانش کافی می توانید با یک انتخاب خوب و به صرفه، از هزینه های اضافی برای سیستم لوله کشی و فعالیت هایی از قبیل تعمیر و تعویض، بکاهید. بطور مثال یک زانویی 90 درجه برای لوله به قطر mm 250، زانویی 250 میلیمتر 90 درجه نامیده می شود.

معمولاً این لولهها از ورقهای نورد گرم با ضخامت ۲ میلیمتر به بالا تولید میشوند. این لوله ها در مقایسه با لولههای بتنی یا سیمانی سبک تر بوده و سرعت تولید بالایی دارند. درحالیکه لوله های فولادی گالوانیزه در مقایسه با نوع آهنی آن سبک تر و براق تر هستند. لوله گالوانیزه در واقع همان لوله فولادی درزدار (سیاه) است که پس از ساخت، برای محافظت در برابر مواد خورنده، جداره داخلی و خارجی آن را با آلیاژ روی روکش کرده اند.

لوله های معمولی همان طور که گفته شد دارای طول6 متر و قطر 2/1 تا 6 اینچ ساخته و در بازار موجود هستند. لوله های API سنگین تر و دارای تحمل فشار بالاتری نیز هستند و در قطر 2/1 تا 4 اینچ و در طول 6 متر تولید می شوند. لوله های بدون درز که مانیسمان نیز نامیده می شوند به صورت اکسترودینگ توسط قالب های مختلف تولید می گردند. لولههای گالوانیزه در بازار بیشتر به اسم لوله آهنی سفید شناخته میشود همچنین لولههای گالوانیزه معمولاً در دو نوع گالوانیزه آهنی و گالوانیزه فولادی تولید میشود. این دو نوع در بازار به لوله های آهنی سفید معروفند و عموماً بین این دو فرقی گذاشته نمیشود ،در صورتیکه لوله های فولادی گالوانیزه در مقایسه با نوع آهنی آن سبک تر و براق تر هستند .

این لوله ها لوله پلی اتیلندر برابر فشار ناشی از سیال مقاوم تر اند. لوله های گالوانیزه در شاخه های ۶ متری به بازار عرضه می شود، اتصال آن ها معموال دنده ای است و نباید از جوش دادن برای اتصال آن ها استفاده شود. جنس این لوله ها از چدنلوله چدن ریخته گری است و بر حسب نوع کاربرد آنها انواع و مقدار آلیاژ شکل و طول لوله نوع اتصالات آنها با متفاوت است و اغلب در سیستم لوله کشی فاضلاب و برای جمع آوری آب های سطحی استفاده می شوند. لوله ها از نظر اتصالات، جنس و کاربرد به چندین دسته تقسیم می شوند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد لوله بدون درز قطر بالا لطفا به بازدید از وب سایت ما.