آیا پیشرانه پیستون متقابل به خودروها باز خواهد گشت؟

در حرکت انبساط تا ۱۸۰۰۰ نیوتون (۴۰۰۰ پوند) نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود.وقتی با سرعت فراوان رانندگی می کنید همین رخداد در هر سیلندر ۳۰ تا ۴۰ بار در ثانیه شکل می دهد.دمای کف پیستون به ۲۲۰۰ سکو سانتی گراد(۴۰۰۰ رتبه فارنهایت) یا بیشتر می رسد. در زمان آب بندی کارایی نمایید از وارد نمودن فشار بیش از حد به موتور جلوگیری کنید، چون همین فعالیت باعث می شود تا اجزای آن مانند میل لنگ ها و بلبرینگ ها در گیر تغییر صورت یا حتی سوراخ خوردگی شوند. در همین عصر توصیه می شود در آغاز بعد از طی کردن 100 کیلومتر نخستین و آن‌گاه آنگاه از طی کردن 1000 کیلومتر، روغن موتور خویش را بده بستان کنید. 2. خودرویی اساسی شتاب ۲۰۰ km در ساعت و در حالی که به سمت شمال حرکت میکرد، از کنار من رد شد. همانطور که میدانیم، شیرون از ۴ توربوشارژر بزرگ استعمال میکند. معضل پهناور دیگر، سیستم خنک کنندهی شیرون است. شیرون قدرت عمده خویش را مدیون توربوشارژرهای بزرگتر، اینترکولرهای خوبتر و سیستم تزریق سوخت دوتایی (دوپلکس) با ۳۲ انژکتور است. نهایت توان شیرون (۱۴۷۹ اسب بخار مساوی ۱۵۰۰ فردشتاکه یا PS) در دورموتور ۶۷۰۰ ساخت می گردد که در همین زمان به جهت احتراق سوخت در هر ثانیه ۱۰۰۰ لیتر هوا نیاز است. پیستون خیر صرفا در معرض نیروهای عمودی در هنگام احتراق قرار می گیرد ، بلکه نیروهای جانبی ناشی از تغییر و تحول مداوم زاویه میله اتصال هم در آن مفید است. موتورهای دیزلی اصلی شتاب آرام ممکن هست نیاز به پشتیبانی اضافی به جهت نیروهای جانبی بر روی پیستون داشته باشند. گیربکس دوکلاچه و ۷ سرعتهی شیرون ساخت برند ریکاردو (Ricardo) است که از روغن کاملا اختصاصی استعمال میکند؛ مجموعه مهندسی ریکاردو علاوه بر روغن و تقویت ویژهی سردندهها، قدرتمندترین کلاچ موجود را به جهت این هایپرکار استفاده کردهاند. شیرون یک هایپرکار موتورمیانی دو سرنشینه هست که توسط خودروساز فرانسوی بوگاتی بهعنوان جایگزین نوع ویرون در نمایشگاه خودروی ژنو نمایندگی فروش پیستون تبریز در تهران ۲۰۱۶ رونمایی شد. مقر دارای بوگاتی در مولشایم فرانسه، پس از خریداری مارک بوگاتی بوسیله مجموعه خودروسازی فولکس واگن در سال ۱۹۹۸، بنا شده هست و ولی ساختمان شیشهای که اتوره بوگاتی طراح آن بود، هنوز سرپا است. مسلماً ۱۶ سیلندر اساسی آرایش و پیرایش W پهناور است؛ اما دلیل اهمیت بعد ها قابل دقت پیشرانهی بوگاتی این نیست. ضروری به ذکر می باشد که طبق شکل پایین سمت راست باید در بین پیستون و سیلندر نیز لقی قابل قبولی را در نظر گرفت تا در رخ تغییر‌و تحول ابعاد پیستون و سیلندر به استدلال تغییر تحول دما، پیستون باطن سیلندر گیر نکنند. چدن به استدلال وزن دوچندان گزینه استعمال قرار نمی گیرد. از بزرگترین چالشهای گروه مهندسی فولکس واگن و بوگاتی، بالا بردن مقاومت و اقتدار پیشرانه بدون افزایش وزن آن بود. همانطور که اشاره شد، شیرون در هنگام حرکت فقط مهم دو توربوشارژر کار میکند و صرفا هنگام بالا رفتن به دور موتور، دو توربوشارژر دیگر به مدار وارد میشوند. شما به هنگام استارت زدن و یک نیش گاز اهمیت 50 متر حرکت بر روی باند میتوانید پرواز کرده و یک خودروی پرنده داشته باشید . در این وضعیت در کورس دانسیته فشار گاز در هم اکنون چگالی به پله داخلی نیرو اعمال کرده و باعث می شود که حلقه اهمیت نیروی بیشتری به جداره سیلندر چسبیده و فعالیت آب بندی را بهتر انجام می دهد. خط ایجاد بوگاتی که در آن حتی یک ربات هم وجود ندارد و کاملا حیاتی نیروی انسانی عمل میکند، «آتلیه» اسم دارد. قوای محرکهی بوگاتی شیرون باوجود لولههای ورودی و اتصالات تسمهها از متاع فیبرکربن، در جمع ۶۳۰ کیلوگرم وزن دارد که حدود ۴۴۰ کیلوگرم آن صرفا متوجه سایت شرکت پیستون سازی تبریز پیشرانه است. کامپوزیت به کار گیری شده در منیفولد ورودی، لولههای کامپوزیت و حتی جایگاههای کارگزاری ساختار نگهدارنده پیشرانه که اصلاً کلیدی مونتاژ پنلهای بدنه دیگر مشاهده نمیشوند، تمامی بهزیبایی ساخت شدهاند. همین سنت همچنان ادامه داراست و ابرخودروی شیرون، تازه ترین فرآورده بوگاتی هم در این سوله مونتاژ میشود. تمام قطعات گوناگون بوگاتی شیرون، بوسیله موسسه ها اروپایی ساخت شده و به جهت مونتاژ به مولشایم نبی میشوند. ولی به جهت رسیدن به تراز ایدهآل فرمانپذیری، سواری ریلکس و نهایت سرعت قابل قبول، مجموعه مهندسی میشلن و بوگاتی بیش از ۲۰۰ ست تایر را مصرف کردند تا جنس آخرین ایجاد شد. همین امر منجر می‌شود که منحنی گشتاور شیرون، مستقیم و از به دور موتور ۲۰۰۰ دور بر دقیقه در دسترس باشد و اما در مصرف سوخت نیز بیتأثیر نیست. البته مصرف سوخت برای خودرویی که در حالت غایت سرعت، فقط کاسه ۹ دقیقه ۱۰۰ لیتر بنزین میسوزاند، واقعاً چقدر اهمیت دارد؟